Regulamin Główny

PRZECZYTAJ KONIECZNIE - nieznajomość prawa szkodzi! Zbiór zasad, obowiązujących każdego użytkownika forum i konsekwencji w razie ich złamania, oraz określenie rang i kompetencji..
BB
Posty: 182
Rejestracja: czw paź 26, 2006 9:18 pm

Regulamin Główny

Postautor: BB » pt lis 03, 2006 6:59 pm

:!: Niniejsze zasady obowiązują wszystkich użytkowników forum, bez wyjątku.

:?: Regulamin jest prosty, abyście cieszyli się możliwie największą wolnością, lecz zarazem daje duży luz interpretacyjny administracji forum w jego egzekwowaniu..

I. Zasady współżycia na forum:


1.A
Zabrania się na łamach niniejszego forum prowadzenia działalności reklamującej świadczone przez uczestników usługi (jest to możliwe w dziale ogłoszenia, po ustaleniu warunków z administratorem lub moderatorem).
Zabrania się również uczestnikom pobierania jakichkolwiek opłat za odzyskiwania, lub kontakty wykonywane na prośbę uczestników, bądź odwiedzających forum. Uczestnicy forum chcący czynić taki rodzaj pomocy odpłatni mogą zainwestować w stworzenia własnych stron www reklamujących ich usługi. Osoby łamiące punkt 1.A regulaminu będą usuwane z forum bez ostrzeżeń.

1.B Zabrania się podawania do wiadomości publicznej na łamach forum jakichkolwiek prywatnych informacji dotyczących danych osobowych, stanu posiadania etc. uczestników forum, o ile nie dotyczą one odzyskań i ich publikacja nie zaistnieje na prośbę zainteresowanego.


1. Jesteśmy dla siebie mili :)

Nie oznacza to, że niedopuszczalne są drobne sprzeczki, czy inteligenckie gry, jak w codziennym życiu.. Oznacza to, że w relacjach z innymi nie należy zapominać o kulturze języka i szacunku wobec drugiego. Ew. większe kłótnie, burzące ogólny spokój i porządek, czy wulgarne słowa, niekoniecznie nawet padające pod czyimś konkretnym adresem, są niedopuszczalne (w ew. żartach, czy dobitniejszych stwierdzeniach, nie urażających jednak innych, należy stosować gwiazdki, aby "b***dkie słowo" pozostawało w domyśle). W przypadkach naruszeń zasad regulaminowych, staramy się być wyrozumiali, cierpliwi i pomocni (szczególnie wobec nowych użytkowników, dopiero zadomowiających się), o ile intencje łamiących zasady nie są wyraźnie negatywne.

2. Piszemy na temat

Nie oznacza to, że nie wolno poczyniać dygresji o różnym charakterze, szczególnie w forach kategorii Między Nami, lecz to, że niedopuszczalne jest pisanie rzeczy zaśmiecających niepotrzebnie dany temat, włączając w to tzw. spam (linki o charakterze komercyjnym, reklamy innych for - tylko za zgodą Administratora). Podawane linki należy opatrzać przynajmniej krótkim komentarzem, aby każdy wiedział, czego może się pod nimi spodziewać. Oznacza to również, że należy zawsze zastanowić się, czy temat, który zakładamy, pasuje do wybranej przez nas kategorii/forum/sub-forum, lub nie powinien być zaledwie częscią innego tematu.

3. Przestrzegamy innych regulaminów

Niektóre fora posiadają własne, przyklejone regulaminy, które precyzują pewne, z reguły porządkowe/redakcyjne, zasady korzystania z nich. Obowiązują one z równą mocą, co ten, a ich łamanie może podlegać tym samym karom.

4. Zasady ogłaszania kursów, warsztatów, spotkań, wszelkich imprez oraz usług komercyjnych, książek etc.

Ogłaszanie powyższych jest możliwe jedynie w dziale "Ogłoszenia" po ustaleniu warunków z administratorem forum, lub moderatorem działu. Ogłoszenia prowadzące do stron oferujących usługi komercyjne jako posty w tematach na forum będą kasowane.

5. Jesteśmy odpowiedzialni za swoje słowa

Dotyczy to zwłaszcza wszelkich porad, jakie w swoich postach udzialamy osobom proszącym o odzyskanie lub kontakt. Zanim np. doradzisz komuś cierpiącemu na przewlekłą chorobę odstawienie leków, zastanów się dobrze. ADMINISTRATOR, MODERATORZY I POMOCNICY FORUM NIE PONOSZĄ ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA EWENTUALNE PORADY UDZIALANE PRZEZ FORUMOWICZÓW I ICH SKUTKI.

6.) Na forum obowiązuje zakaz umieszczania bezpośrednich linków do treści chronionych prawami autorskimi, lub do stron "składujących" takie materiały
Dotyczy to materiałów publikowanych bez zgody ich autorów, jak np. nielegalnych plików książkowych / muzycznych / filmowych, nieautoryzowanych loginow i hasel do stron o charakterze platnym, i in.



II. Zasady ogólne dot. redagowania wypowiedzi:

1. Nie piszemy posta pod postem

Zakaz "dublowania" postów jest jednoznaczny z nakazem możliwie najczęstszego stosowania funkcji Edit. Zatem jeśli np. po napisaniu posta zechcemy dopisać coś jeszcze, edytujemy poprzedni post, nie tworząc kolejnego za nim, nawet w przypadku, jeżeli ktoś zdążył już odpowiedzieć ("post pod postem" rozumiane jest wtedy nie dosłownie, lecz jako niepotrzebna kontynuacja przeszłej wypowiedzi w kolejnym poście). Jest oczywiste, że (czasami przypadkowo) utworzony post o tej samej treści powinien zostać od razu usunięty przez piszącego. Szczególnie w dłuższych, rozwojowych dyskusjach korzystanie z funkcji Edit jest często kwestią wyczucia i zdrowego rozsądku, toteż do nich odwołujemy się przede wszystkim..

2. Nie używamy koloru czerwonego

Czasami zachodzi potrzeba wyróżnienia czegoś ważnego w treści posta i zwykle nasuwa się pomysł wykorzystania do tego koloru czerwonego. Jest on jednak zarezerwowany wyłącznie dla Administratora, Moderatorów i Pomocników forum, dokonujących przy jego pomocy wyróżnienia własnych uwag, związanych z wykonywaniem swoich kompetencji. Do wyboru mamy inne możliwości formatowania czcionki, oraz emotikonki, które z pewnością wystarczą do wyeksponowania ważnych Waszym zdaniem treści.

3. Dbamy o przejrzystość wypowiedzi

To bardzo ogólna zasada, która odwołuje się do Waszego poczucia estetyki i porządku. To, jak piszecie, świadczy o Was samych, a jednocześnie wpływa na czytelność postów i w konsekwencji całej strony forum. Chodzi głównie o nie popadanie w skrajności, np. nie pisanie całych postów czcionką w dużym, lub ogromnym rozmiarze, a wykorzystywanie tych opcji jedynie, gdy mają służyć poprawie czytelności (przykładem jest ten Regulamin)..

Jeżeli zdaży się nam umieszczać obrazki, należy mieć na uwadze rozmiar pliku, jak również ich rozdzielczość. W pierwszym przypadku, by nie utrudniać innym przeglądania strony poprzez zmuszenie ich do oczekiwania na załadowanie się obrazu, w drugim, aby nie dopuścić do, mówiąc kolokwialnie, "rozjechania się forum" (obrazy o większej szerokości niż pole wypowiedzi powodują jego poszerzenie i popsucie struktury strony - tylko lekkie dysproporcje są dozwolne). Jeśli plik jest za duży / obraz za szeroki, należy podawać sam odnośnik do obrazka, bądź miniaturkę, po jego uprzednim "wystawieniu". Podobnie ma się rzecz z wyjątkowo długimi odnośnikami (linkami) do innych stron. Wtedy należy "skrócić" link.

Przykłady można by mnożyć. Ten komentarz wydaje się być jednak dostatecznie wyczerpujący, dla zrozumienia tej zasady..


:?: W dziale FAQ i Słowniczek znajdziecie szczegółowe informacje o "wystawianiu" obrazków i "skracaniu" linków, oraz o innych przydatnych sposobach, pomocnych w komunikacji na forum.

III. Kary za naruszanie obowiązujących zasad:

1. Ograniczenie dostępu

1.1 Czasowa blokada wypowiadania się na forum.
1.2 Czasowa blokada odwiedzania wybranych for, lub całych (a nawet wszystkich) kategorii.


2. Ostrzeżenie

2.1 Ostrzeżenia mogą wydawać moderatorzy i administratorzy forum. Informację o tym wraz z uzasadnieniem umieszcza się do publicznego wglądu w dziale Ostrzeżenia.

2.2 W myśl zasady "do 3 razy sztuka" dopuszczalna ilość ostrzeżeń to 2. Przyznanie trzeciego ostrzeżenia równoznaczne jest z wykluczeniem z forum / banicją (patrz pkt. 3), ogłaszanym wraz z uzasadnieniem w dziale Ostrzeżenia..


3. Wykluczenie z forum / banicja

3.1 Konto użytkownika zostaje pernamentnie, lub czasowo zablokowane - nie ma on faktycznego dostępu do forum, z przeglądaniem jego zawartości włącznie. "Ban" obejmuje nie tylko login, ale również adres IP ukaranego nim użytkownika.
3.2 Administrator może banować użytkowników, bez nadawania wcześniejszych ostrzeżeń, ogłaszając to w dziale Ostrzeżenia wraz z uzasadnieniem.


IV. Rangi i kompetencje:

1. Administrator

1.1 Jest konstruktorem forum. Jego decyzje (przewaznie konsultowane z moderatorami) nie podlegają dyskusji.
1.2 Jest instancją odwoławczą we wszystkich sprawach związanych z forum, oraz w przypadku wszelkich konfliktów, których załatwienie/rozstrzygnięcie nie leży w kompetencji moderatora, lub występujących na linii moderator - użytkownik (np. podejrzenie o błąd moderatora).
Wnioski o rozpatrzenie takich przypadków wysyłać należy za pośrednictwem Prywatnej Wiadomości


2. Moderator

2.1 Może: nadawać ostrzeżenia, zamykać, usuwać tematy, lub przenosić je do innych działów, edytować/usuwać posty.
2.2 Jeśli uważasz, że moderator niesłusznie podjął jakąś decyzję, przy której obstaje, patrz pkt. 1.2.


3. Pomocnik

3.1 Wyróżnienie w postaci rangi Pomocnika uzyskuje się za szczególne zasługi dla forum - wyjątkową aktywność na rzecz jego rozwoju i pomocy innym. Przyznaje ją Administrator wedle uznania.
3.2 Pomocnicy mogą edytować/usuwać posty i zamykać/usuwać tematy naruszające Regulamin/y w przydzielonych im forach. Dodatkowo mają dostęp do ukrytego działu Zarząd Forum, w którym zapadają kolektywne decyzje z nim związane, tym samym mając na nie wpływ.


:?: Jeżeli pomimo zapoznania się z Regulaminem Głównym, lub którymś z pozostałych, tematami w 'FAQ i Słowniczek" oraz wbudowanym 'FAQ', dostępnym z górnego menu, masz jakieś wątpliwości, skorzystaj z działu Pomoc - Zagadnienia forum.

:->: Dla osób mających wcześniej styczność z forami dyskusyjnymi, większość powyższych ustaleń wydaje się być oczywista. Z pewnością, szczególnie część I i II, jest również taka dla większości, która mogła nawet takiego doświadczenia nie mieć.


Wierzę, że Regulamin ten będzie przede wszystkim naszym wspólnym manifestem, świadczącym o dobrym zorganizowaniu i kulturze naszej społeczności, aniżeli "kodeksem karnym", będącym w ciągłym użyciu.. ;)

--------------------------------------------------------------

4 Umowy Reuza:

1. BĄDŹ NIESKAZITELNY W SŁOWACH
Mów spójnie. Mów tylko to, co myślisz. Unikaj używania słowa przeciwko sobie lub by plotkować o innych. Wykorzystaj moc Twoich słów tak, by prowadziły do prawdy i miłości.

2. NIE BIERZ NICZEGO DO SIEBIE
Nic co robią inni nie dzieje się z Twojego powodu. To, co inni mówią, bądź robią, jest projekcją ich własnej rzeczywistości, ich własnego snu. Jeśli będziesz odporny na opinie i działania innych, nie staniesz się ofiarą niepotrzebnego cierpienia.

3. NIE ZAKŁADAJ NICZEGO Z GÓRY
Znajdź odwagę, by zadawać pytania i wyrazić to, czego naprawdę pragniesz. Porozumiewaj się z innymi tak jasno, jak tylko potrafisz, aby uniknąć nieporozumień, smutku i rozczarowań. Stosując się tylko do tej jednej zasady, możesz całkowicie odmienić swoje życie.

4. RÓB WSZYSTKO NAJLEPIEJ JAK POTRAFISZ
Twoje „najlepiej" będzie stale ulegać zmianie. Będzie inne, kiedy jesteś zdrowy i inne, gdy jesteś chory. W każdych okolicznościach po prostu rób wszystko najlepiej jak potrafisz, a unikniesz somoosądzania się, potępiania siebie i żalu.

------------------------------------------------------------
Administracja forum nie ponosi odpowiedzialności za zamieszczane na forum treści (o ile nie stanowią naruszenia prawa - treści takie są natychmiast usuwane), a w szczególności za informacje przekazywane przy pomocy wiadomości prywatnych czy podczas kontaktów użytkowników poza forum.

Wróć do „Regulamin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość